درب کنسرو بازکن برقی

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ همولايتي 

سلام

عبارتي در اين پست شما بود که براي من بسيار جالب بود و اين عبارت اين است

"لوکيشن‌هاي اين فيلم داستاني مناطق مختلف روستاي حاجي‌آباد زرين استان يزد است. وجود نخلستان‌هاي زيبا محيط طبيعي متفاوتي را در اين گوشه از کوير ترسيم کرده است"

در اين عبارت اشاره کرده ايد که نخلستان هاي زيبا محيط متفاوتي را ترسيم کرده است من يادم هست زماني که نخلها را قطع مي کردند شما نوشته بوديد اين مسئله يک موضوع اختلافي است و با اين مضمون که نبايد به اين موضوع ورود داشت حالا از اينکه ديدم معترف گشته ايد که نخلستان ذاتا داراي ارزش طبيعي است بسيار مشعوف شدم . البته اگر اشتباه نکنم تا حدي نظر شما را معطوف به برخي بستگانتان مي ديدم که از طرفداران اصلي قطع درختان بودند. به هر حال جاي بسي خوشحالي است من خيلي اهل وبلاگ و اينترنت نيستم اما زماني که ديدم موضوع قطع درختان حاجي اباد در وبلاگ هاي زيادي مطرح شده است انگيزه اي شد تا وبلاگ حاجي اباديها را از طريق گوگل جستجو کرده و اين موضوع را جويا شوم . متاسفانه ديدم اين موضوع به اين مهمي در زير "ذره بين" شما ديده نشده است . انگاه در ذيل کامنت يکي از مراجعان عبارت بالا را که اين موضوع يک مسئله اختلافي است را درج فرموده ايد واقعا ايا تصور ان را کرده ايد که اگر درختان حاجي اباد همه قطع مي شد چه بر سر روستا مي امد سه سال از قطع درختان گذشته است بجاي انها جز کوير ايا چيز ديگري روييده است مجريان طرح مي گفتند تا پنج سال ديگر بجاي درختان قطع شده خرماي درختان جديد و جايگزين شده در بازار منطقه به فروش خواهد رفت . نه تنها کام ما به اين خرما ها شيرين نشد بلکه هر روز که مي گذرد تلخي اين ماجرا جانکاه تر از گذشته احساس ميشود.


پاسخ

با سلام و احترام همولايتي عزيز خيلي خوشحالم که حس مي کنم افرادي اين چنين به مسائل توجه دارند و با توجه و جديت مسائل مربوط به حاجي آباد زرين را دنبال مي کنند. اما بعد... دوست عزيز من هنوز هم درباره قضيه درختان به جهتگيري واحدي نرسيده ام.نه اينکه ندانم کندن درختها خوب است يا بد،ولي واقعا به نظر شما براي حفظ نخيلات آبادي چه بايد کرد؟جواب اين امر را مردم حاجي آباد دو گونه دادند: 1)قطع درختان يخ زده 2)حفظ شرايط موجود و ترميم تدريجي، بايد خاطرنشان کنم که بستگان من در هر دو گروه ديده مي شدند و ولي من خودم نظر ديگري داشتم! اين نظر را هم با بسياري از افراد درميان گذاشتم و آن اين بود: يک گروه تخصصي که در مورد نخيلات تبحر و تجربه کافي دارد(احتمالا کارشناسان اداره کل جهاد کشاورزي استان مناسب بودند) بايد با بررسي حضوري يک نظر قطعي در مورد راه نجات نخلهاي حاجي آباد زرين ارايه کنند. فکر مي کنم اين نظر بدور از تعصب و گرايش به بستگان باشد اينطور نيست؟ به هرحال همه افرادي که نظرات مختلفي مي دادند فکر مي کردند نظرشان درست است ولي کار کارشناسي در اين ميانه مغفول مانده بود...