سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نام خدا

قبل از هر سخنی اعیاد میلاد حضرت امام حسین(ع)،حضرت عباس(ع) و امام زین العابدین را یکجا خدمت شما دوستان تبریک عرض می کنم.امیدوارم هر روزتان جشن و عید و زیبا باشد.
با اینکه بسیاری از مردم از گرمای کم سابقه تابستان امسال گلایه دارند اما من فکر می کنم تابستان یعنی همین و اگر انتظار داشته باشیم تابستان معتدلی داشته باشیم یا تابستان را درست نمی شناسیم و یا اینکه باید محل زندگی خود را به نقاطی از کره زمین انتقال دهیم که هوایشان معتدل است!
البته تابستان امسال روستای حاجی آباد زرین از دید حرفه ای! خوب تابستانی است و هزار ماشاءالله از انجام وظیفه خطیر تابستان بودنش به نحو احسن برآمده است.اگر زمستان 89 نیز به این وظیفه شناسی باشد که دیگر یک سال ویژه و به یاد ماندنی خواهیم داشت...اینطور نیست؟
از شوخی که بگذریم باید گفت که به هرحال هر فصلی خصوصیات منحصر به فردی دارد. این روزها اگر که در کوچه های حاجی آباد زرین قدم بزنی نباید فقط از گرما بنالی،بلکه خلوتی و سکوت کوچه ها هم تو را به فکر وا می دارد...صدالبته مقصر اصلی و متهم ردیف اول گرمای اواخر تیر ماه است که نه فرصت پیاده روی در آبادی را فراهم می کند و نه مهلت می دهد که به جز خنکای کولر به چیز دیگری فکر کنی.خیلی از افراد مسن هم شاید در طول روز از خانه خارج نشوند...
((باور کن مثل تنور آتش...)) این عبارتی است که یکی از پیرمردان آبادی در توصیف اوج گرما در چند روز پیش بکار می برد.روزهایی که علاوه بر درجه حرارت بالا باید تفباد(Taf-Bad) را هم تحمل می کردی.تفباد ، باد داغ روزهای تابستان است که برخورد آن به سر و صورت حسابی حال آدم را جا می آورد.
ان شاءالله کمی تابستان کوتاه بیاید تا خلوت کوچه ها بهم بخورد و دوباره معبرها رونق داشته باشد.البته اگر مهاجرت مداوم اهالی به اردکان ادامه نداشته باشد...
 

 




تاریخ : شنبه 89/4/26 | 10:30 عصر | به قلم: محمد صادق خدایی | تا حرف حساب