سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تصویربرداری یک فیلم داستانی با محوریت فعالیت‌های قرآنی دارالقرآن حضرت زهرا(س) روستای حاجی‌آباد زرین استان یزد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مؤسسات قرـآنی مردم‌نهاد، «علی میری»، نویسنده و کارگردان این اثر ضمن اعلام این خبر افزود: مهمترین انگیزه برای ساخت این فیلم، نمایش کاربرد عملی معارف قرآنی در جامعه و بین جوانان است.

میری با اشاره به تاثیر گسترده قرآن کریم در حل معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی گفت: روستای حاجی‌آباد زرین به دلیل توجه ویژه به قرآن کریم در زمینه دارا بودن یک محیط سالم فرهنگی و اجتماعی نمونه‌ای مناسب برای دیگر نقاط کشور است.

وی ادامه داد: ما در این فیلم به دنبال این هستیم که بفهمیم چرا یک جوان که در حاجی‌آباد زرین زندگی می‌کند علیرغم وجود زمینه‌های مختلف فرهنگی و اعتقادی، راه صحیح را انتخاب کرده و از انحرافات و کجروی‌ها مصون است.

وی ابراز امیدواری کرد با گرایش هنرمندان کشور به فعالیت در مقوله‌های دینی و قرآنی و افزایش سطح کیفی چنین آثاری جوانان بیش از پیش به معنویت ترغیب شوند.

حاجی آباد زرین،محل لوکیشنهای این فیلم قرآنی

لوکیشن‌های این فیلم داستانی مناطق مختلف روستای حاجی‌آباد زرین استان یزد است. وجود نخلستان‌های زیبا محیط طبیعی متفاوتی را در این گوشه از کویر ترسیم کرده است.

این روستای 400 نفره در زمینه‌های قرآنی صاحب افتخارات زیادی است به گونه‌ای که علاوه بر وجود 20 حافظ کل قرآن، بیش از 100 نفر از اهالی حاجی‌آباد زرین حافظ اجزای مختلف قرآن هستند.

این فیلم با توجه به اقدامات دارالقرآن حضرت زهرا(س) حاجی آباد زرین و همچنین محیط سالم اجتماعی این آبادی می کوشد الگویی فرهنگی برای جوانان ایران اسلامی به تصویر بکشد

موسسه دارالقرآن حضرت زهرا(س) که از سال 1369 افتتاح شده، مرکز ثقل فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی روستاست که در سال‌جاری به عنوان موسسه برگزیده قرآنی استان یزد معرفی شده است.

فیلم داستانی فوق‌الذکر با توجه به اقدامات فرهنگی و قرآنی این موسسه در روستای حاجی‌آباد زرین و همچنین محیط سالم اجتماعی این آبادی می‌کوشد الگویی فرهنگی برای جوانان ایران اسلامی به تصویر بکشد.

این فیلم در جشنواره فیلم‌های قرآنی کشور با دیگر آثار ارسالی از سراسر کشور برای کسب مقام‌های برتر رقابت خواهد کرد.

لارم به ذکر است علی میری، آثار زیادی در کارنامه حرفه‌ای خود دارد که اکثرا برگرفته از مضامین دینی و اجتماعی است. «آقای نارنجی» از جمله آثار وی است که از برنامه خانواده شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران به روی آنتن رفته است.




تاریخ : دوشنبه 89/5/11 | 10:0 عصر | به قلم: محمد صادق خدایی | تا حرف حساب