سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

به نام خدا

این روزها همه جا آکنده از رنگ و بوی سیاست است. مهمترین واقعه ی سیاسی 4 ساله ی کشور در راه است و تمام فکر و ذکرها معطوف انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است. ولی نباید از شوراها غافل شویم که نقشی اساسی در روستاها و شهرها ایفا می کند. روستای حاجی آباد زرین نیز از این مسئله مستثنی نیست.

نمی دانم با من هم عقیده هستید یا نه! من فکر می کنم آنچه که مردم ما از دولت و مجلس انتظار دارند در روستاها از شورا و دهیاری طلب می کنند. شورا نقش پارلمان را ایفا می کند و چیزی بیشتر از پارلمان! پارلمانی که هم قانون گذار است و هم انتخاب کننده ی بازوی اجرایی روستا یعنی دهیار.

از قدیم الایام سبک مدیریت حاجی آباد زرین کدخدا محور بوده است. در سالهای قبل از انقلاب اسلامی بزرگترهای آبادی به عنوان کدخدا منصوب می شدند و واسطه ای میان مردم و دولت بودند. شاید مهمترین نقشی که در این میان ایفا می شده اعزام مشمولان  سربازی(اجباری) به یگانهای نظامی بوده و پذیرش مسولان محلی که احیانا سالی سکندری گذرشان به روستا می افتاده! وظیفه ی اول عمدتا با پرداخت پول مرتفع شده و وظیفه ی دوم هم کم و بیش روال طبیعی آبادی بوده و هست.

مرحوم علیِ حسن اولین و باسابقه ترین کدخدای حاجی آباد زرین بوده است. بعد از وی سالها سیدضیاء خدایی و دورانی هم حاج فیض الله خدایی کدخدای حاجی آباد زرین بوده اند.

البته در سالهای انتهایی رژیم پهلوی سبک مدیریتی روستاها به شکل صوری و ظاهری عوض شد و جای مدیریت کدخدا را یک شورای سه چهار نفره به نام انجمن گرفت که ریاست آن با حاج فیض الله خدایی و نایب رئیسی حاج غلامرضا خدایی بود.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بحث شوراهای اسلامی شهر و روستا جدی شد و نهادهایی مانند جهاد سازندگی و بخشداریها در روستاها انتخابات شورا برگزار کردند و افرادی در دوره های مختلف عهده دار نمایندگی اهالی شدند.

اما شوراهای اسلامی به شکل رسمی در دوره ی ریاست جمهوری آقای خاتمی در دستور کار قرار گرفت و اولین دوره ی آن در سراسر کشور برگزار شد. در طول این سالها نامهای مختلفی عهده دار نمایندگی مردم حاجی آباد زرین در شورا بوده اند که تا آنجایی که یادم می آید عبارتند از: حجت الاسلام حسین ثقفی فرزند مرحوم غضنفر، سیدجواد خدایی فرزند سیدعلم، محمدجواد ثقفی فرزند حاج امین الله، محمدرضا خدایی فرزند حاج فیض الله، حسین خدایی فرزند حاج غلامرضا، علی خدایی فرزند حسین علی اصغر، حجت الله ثقفی فرزند ابراهیم مشهدی، سیدحبیب الله خدایی فرزند سیدحمیدآقا، سید رضا موسوی فرزند سید آغاحسین، و ...

نقطه ی عطف فعالیتهای شوراها تاسیس دهیاری است. دهیاری نهادی اجرایی و دارای بودجه و امکانات است که بسیاری از مشکلات را مرتفع می کند. دهیار فردی منتخب شورای روستا است و نسبت به شورا پاسخگو. اولین دهیار روستای حاجی آباد زرین سیدرضا موسوی بود و پس از او عبدالرضا ثقفی، علی خدایی و هم اکنون علی اکبر ثقفی عهده دار این مسئولیت بودند.

و اما در این دوره هم 7 نفر از کاندیداهای شورا خود رادر معرض انتخاب شما قرار داده اند. محمدرضا خدایی، جواد ثقفی، اصغر اردکانی، حبیب الله خدایی(عبدالرضا)، سیدحسین موسوی(سید اسماعیل)، محمود ثقفی(محمودی) و عباس ثقفی(مرتضی). هرچند نامهای دیگری هم تا پیش از ثبت نام مطرح بودند که بنا به دلایلی در رقابت حضور نیافتند.

چینش افراد و توانایی های منتخبان شورای اسلامی روستای حاجی آباد زرین در انتخابات پیش رو نقش مهمی در تعالی و پیشرفت آبادی دوست داشتنی ما دارد. بیاییم با انتخاب بهترینهای موجود و مهمتر از آن حمایت و همکاری با آنها آینده ای روشن برای حاجی آباد زرین رقم بزنیم.

یا علی مدد...

----------------------------------------------------------------------------------------------
نتایج نهایی شمارش آرای انتخابات شورای اسلامی روستای حاجی آباد زرین
اعضای اصلی:
1) حبیب الله خدایی (124 رای) 

2) سیدحسین موسوی (95 رای)

3) عباس ثقفی (71 رای)

اعضای علی البدل:

4) اصغر اردکانی (56 رای)

5) جواد ثقفی (44 رای)

 6) محمود ثقفی (39 رای)

*محمد رضا خدایی قبل از انتخابات از نامزدی شورای اسلامی روستا استعفا کرد. 




تاریخ : شنبه 92/2/28 | 2:52 عصر | به قلم: محمد صادق خدایی | تا حرف حساب