سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نام خدا



عید سعید فطر فرصتی ارزشمند بود تا بعد از مدتها در دیار دوست داشتنی "حاجی آباد زرین" ضمن انس با خاک وطن با دوستان و خویشان دیدار تازه کنیم. با اینکه گذشته اما این جشن بزرگ اسلامی بر تمام همولایتی ها شادباش باد .
در این چند روز تعطیلات اما مسئله کم آبی که بعد به بی آبی مبدل شد خبر اول آبادی بود. در این زمینه لازم دانستم چند جمله ای با یاران عزیز همکلام شوم.


 1) از زحمات افراد مختلفی که در این مسئله وارد شده و برای رفع کوتاه مدت و بلند مدت آن تلاش کرده و میکنند سپاسگزارم. در این چند روز زحمات شما بر کسی پوشیده نبود.


 2) بدیهی است که خشکسالی مداوم مناطق مرکزی و شرقی ایران ما در این سالها در بروز چنین مسایلی در روستاهای کشور بسیار موثر بوده است. امروز ما در یک بحران کامل بی آبی هستیم.


3)  برادران مسئول آبادی! به نظر من مهمترین زمینه خدمت به مردم در این روزها همین کم آبی است. علیرغم اولویتها و انتظارات مختلف مردم که بحق و بجاست؛ باید در مرحله اول به اولویتهای اساسی مانند همین مسئله پرداخت. حتی اگر مردم از شما نخواهند(که میخواهند) بحران پیش روی حاجی آباد زرین را کم آبی بدانید.


4)  شبکه انتقال آب روستا دارای ضعف های مشهود است. بهرحال یک روز باید شبکه اصلاح شده را ببینیم. در یک شبکه سالم معنایی ندارد که یک نقطه آبادی بی آب و نقطه ای پرآب باشد. مسئولان به فکر باشند که فردا دیر است.


 5) باور عمومی این است که با قطع برق پمپ خودکار منبع اصلی آب از کار می افتد. من در این زمینه سررشته ندارم اما از آبدار محترم تقاضا دارم به این ابهام  پاسخ بدهند.


 6) علیرغم تمام این مسائل البته می توان با پیش بینی به شکل موقت در هنگام تعطیلات به فکر بود. تمام اهالی می دانند که مثلا در ایام نوروز، دهه محرم، عید فطر و ... جمعیت آبادی 10 برابر میشود. خب باید چه کرد؟ منبع باید از قبل پر شود. البته به صورتی که صبح عید برای نماز عید بتوانیم وضو بگیریم. نه اینکه جمعه شب مشکل مرتفع شود.


 7) اعضای محترم شورای اسلامی و دهیار ارجمند به عنوان موکلان مردم با یک برنامه ریزی دقیق میتوانند به این قضیه سر و سامان بدهند. البته ما در این زمینه نیازمند "نظر کارشناسی" هستیم. من و امثال من و حتی مسئولان و بزرگان آبادی اطلاعات عمومی دارند. ولی هر زمینه ای صاحب نظری متخصص دارد که عمر خود را به تحقیق و پژوهش و عملیات در آن زمینه خاص گذرانده است. باید این افراد را دریابیم و با روشن شدن راه حل به اقدام و عمل بپردازیم. قطعا پیروز خواهیم شد.


با احترام و سپاس 

 




تاریخ : یکشنبه 95/4/20 | 1:44 عصر | به قلم: محمد صادق خدایی | تا حرف حساب