mp3 player شوکر

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 

دمتون گرمممممممممم

لايك به همه حاجي آباديا

پاسخ

سلام... ممنونم
+ زارع 
سلام .شما استاد سيد علي اکبر خدايي را ميشناسيد ؟
پاسخ

سلام عليکم. بله
+ علي 

دوست عزيز

زنده نگه داشتن ياد شهدا عبادتي بس پرثواب است که قلم و زبان ياراي احصاي ان را ندارد از اينرو نيتي بر تخفيف ارزش فعاليت نگارشي شما درباره شهدا نبوده است . نوشتن مطالب گذشته که ظاهرا شما را رنجانده است ارائه اندرزهايي درباره سبک نوشتاري نيز مقصود نظر نبوده است . مهرباني کنيد و بر اين نکته تامل نماييد که وقتي کتابي به نام ياد شهدا اراسته ميشود راه صواب بر اين است که مخاطب خود را درگير رويدادهاي واقعي زندگي اسماني شهدا نمايد. ترديدي نيست که شهيد سيد مصطفي متاثر از ديدن يک فيلم در حسينيه راه شهادت را انتخاب نکرده است . عقل و شرع به ما مي گويد که شهادت توفيقي ربوبي است و دريافت اين تحفه الهي مستلزم کسب مقدمات وطي مدارج معنوي است . تخيلي توصيف نکردن و رويکرد استناد اميز به زندگي شهدا اين اثر بخشي را براي مخاطب يک کتاب دارد که مدلي از حيات دنيوي يک شهيد را در پيش روي خود ببيند. رويکرد تخيلي و عاري از حقيقت به يک ماجرا ان را از مفهوم متعالي اش تهي مي سازد

اگر در کتابي بجاي اينکه تخليات خود را بر ذهنيات ملکوتي يک شهيد تطبيق داده مي امديم و شمه اي از حقايق زندگي شهدا را به خواننده عرضه مي کرديم انگاه گردش قلم ما به هدف اصلي کتاب تنظيم مي گشت .براي يک نوجوان شنيدن اينکه سيد مصطفي در سفر و حضر نماز شبش ترک نميشده است جذابيت و تاثير بيشتري دارد تا اينکه اقوال يک " راوي " مجعول در قالب داستاني بسيار تصنعي ريخته شود که خود زار مي زند که من غير واقعيم . خواننده تمايل زيادي به شنيدن زندگي واقعي شهيد محمد رضا نظر دارد .شهيد بزرگواري که فضيلت اذان گويي را از دست نداد و حتي يکي از همشهريان وقتي در خواب وي را با جمع شهداي حاجي اباد مي بيند مشاهده مي کند که شهيد محمد رضا يک سرو گردن از شهداي ديگر بزرگتر است . وقتي اين همشهري از خواب بيدار مي شود بفکر فرورفته انگاه حديثي را مشاهده مي کند مبني بر اينکه "انهايي که در دنيا اذان مي گويند در قيامت يک سر و گردن از ديگران بالاترند" . و سرانجام اي نويسنده ارجمند کتاب "يادي از شهدا ": با ارج نهادن به اقدام فرهنگي شما اگر قبل از اقدام به نگارش اين کتاب کتابهاي مستند و يا بقول شما داستاني را که درباره شهداي انقلاب نوشته شده است اندکي تورق مي کرديد مقصود من براي شما واضحتر مي شد . انوقت با من هم عقيده مي شديد که داستاني نوشتن درباره شهدا لزوما غير واقعي نوشتن نيست و مي توان زندگي واقعي شهدا را در قالب زيبايي به خوانندگان عرضه کرد. مهمترين معيار براي ارزش گذاري يک کتاب تاثير ماندگار ان اثر بر خواننده است .اگر اثري مکتوب براي خواننده دانش افزايي داشت انگاه اين اثر را مي توان کتاب ناميد . اما از کتاب مورد بحث انتظار دانش افزايي را پيشکش مي داريم حداقل انتظار ما اين بود که کتاب بتواند روح افزايي نمايد متاسفم که بگويم اين انتظار ما هم متاسفانه براورده نشده است چرا که براي تخيل يک نويسنده دور از واقعيت چنين قدرتي غير قابل تصور است . و البته من که همت و توفيق و صدالبته تواناييش را ندارم سيد بزرگوار : مي توانيد خود دست به قلم شده قدري حوصله بخرج داده و با مکتوب کردن زندگي "واقعي " شهدا زکات بهره علمي خود را ادا نماييد .

عزت فراوان

پاسخ

اميدوارم همه ما سپاسگذار واقعي و با معرفت خون شهدا باشيم.از حسن توجه شما ممنونم.
علي اقايي! دست مريزاد نمرديم و بعدازفقط يك كار فرهنگي براي حاجي اباد كه خيلي هم دردسر داشت شما خوب انتقاد نكرديد مگر هر نويسنده بايد معاصر با شخصيت هاي داستان خود باشد مگر راوي نمي تواند اين كار را انجام دهد بنده بيشتر مطلب خود را بروايت از راويان در قالب داستان ريخته ام و در انجام كارهاي پژوهشي هم همسرم بهترين همراه بنده است كه من خيلي از همتم به تشويق ايشان است و همين كافيست تا نام او هم كنار نام نويسنده اصلي بيايد
پاسخ

از شما تشكر دارم و مطمئنم اثرتان قربت الي الله بوده است ولي خوب است كه به نظرات ديگران هم به ديده دلسوزي نگاه كنيم و آن ها را براي فعاليت هاي آتي مد نظر قرار دهيم.چرا كه سطح كار ما را مخاطب تعيين ميكند.ياعلي
+ از همسنگران شهدا 

دروذ وسلام خدا بر سيد علي اكبر كار بزرگي انجام داد

پاسخ

درود و سلام خدا بر شهيدان و رهروان شهيدان.ياعلي

عزيزم يك وبلاگ ديگر از حاجي اباد لينك بده

keshmoon.blogfa.com

پاسخ

موفق باشيد
+ علي 

چگونه فاطمه اسلامي كه فقط نام شهيدان حاجي اباد را شنيده است مي تواند درباره شهداي اين روستا مطلب بنويسد ؟ايا بهترنبود بجاي داستانسرايي انهم از نوعي كه براحتي مي تواند تصنعي بودن ان را فهميد خاطرات واقعي انها از زبان كساني كه انها را درك كرده اند نوشته مي شد تا حداقل اطلاعاتي درباره اين شهدا به خوانندگان منتقل مي شد.اين سئوال مطرح است كه سيد علي اكبر كه در موقع شهادت شهيد محمد اردكاني چهار پنج سال بيشتر نداشته چگونه امده است ذهن حاج حسين اردكاني پدر شهيد را خوانده و يا سيد علي اكبر از ذهنيات شهيد سيد مصطفي چه اطلاعي داشته واصلا ايا با وي سلام و عليكي داشته است ياخير ؟ قطعا نه . پس به اين نتيجه مي رسيم كه مطالبي كه نوشته عموما بافته ها و يافته هاي ذهن شخصي خودش از شهدايي است كه هيچ كدام از انها را نديده و نه با انها معاشرتي داشته است .بنابراين اين نوشته كمترين تاثير را مي تواند در مخاطب داشته باشد.خواننده به علت اشنايي كه با نويسنده دارد براحتي به اين موضوع پي برده و مطلب را بي اثر مي كند

نويسنده كتاب مي توانست با برخي از بستگان اشنايان و دوستان شهدا گفتگوهاي مفصلي داشته باشد ويژگيهاي روحي و شخصيتي انها را تبيين و حتي از زبان انها دركتاب بياورد كه انوقت مجموعه اي منحصر به فرد و قابل تقدير بود البته اندكي حوصله و زمان مي خواست .البته شيوه داستان نويسي شيوه خوبي است اما در اين موضوع اين شيوه بايد فقط متكي بر مطالب مستند باشد نه تخليات ذهني / بافته هاي ذهني زماني در نوشتن بكار مي ايد كه ما دسترسي به مطالب مستند نداريم

پاسخ

در اين زمينه ترجيح مي دهم نظرات خود مولف را ببينيم.اگر ايشان دراين باره نظر بدهند بهتر است.ضمن اينكه از توجه دقيق شما نيز متشكرم.
+ فاميل يكي از شهداي حاجي آباد 

دست شما درد نکنه تو زمونه اي که همه چرت و پرت مينويسند يکي هم پيدا ميشه که از شهدا بنويسه

پاسخ

ان شاءالله مديون شهدا نمانيم.
سلام خوبي ديگه مطلب بي خبر ميزني واماربازديدبالا ميبري فقط حرمت رندان ابادو نگه دار
پاسخ

سلام بر حسن آقا...